25
LIS

X tipů, jak co nejrychleji najít vhodnou kancelář

Uspět na dnešním podnikatelském trhu není tak snadné, konkurence je veliká, a proto každé správné rozhodnutí Vás může dostat se v žebříčku úspěšnosti výše. Jednou z důležitých podmínek úspěchu každé firmy je nalezení správných a vhodných prostor pro podnikání, což není zrovna vždy nejjednodušší rozhodování. Toto platí zejména pro dynamická města, jako jsou Praha nebo Brno. Jako první byste si měli upřesnit nároky na prostory, které hledáte.

Ujasněte si své požadavky?

Při výběru kanceláře si nejprve musíte ujasnit Váš podnikatelský záměr, od toho se bude odvíjet řada dalších požadavků. Podnikatelský záměr určuje Vaši klientelu, způsob podnikání, potřeby na prostory a cenovou hladinu, v které se chcete pohybovat.

Jakou oblast hledáte?

Pokud se jedná například o velkou zahraniční firmu, nabízející zejména služby, budete pravděpodobně hledat kanceláře v centru města tak, abyste byli snadno dostupní. Zatímco kanceláře spojené s výrobou budou situované spíše na okraji měst poblíž hlavních silničních tahů nebo železnic.

Jaké máte specifické požadavky?

Dále Váš výběr může ovlivnit potřeba zvláštního zázemí, jako jsou například laboratoře, které potřebují speciální prostory, nebo se může jednat o potřebu dobré dopravní dostupnosti k rychlostním komunikacím apod.

Jaká je Vaše firemní filozofie?

Každá firma má také odlišnou firemní filozofii. Některé upřednostňují dnes tak populární velkoprostorové kanceláře tzv. open office, jiné menší kanceláře pro jednotlivce. Při volbě velkoprostorové kanceláře je velice důležité uvědomit si její nevýhody, jako jsou hluk a odlišné požadavky na vnitřní prostředí, což bývá problematické zajistit v případě rozdílných nároků zaměstnanců. Z těchto důvodů je dobré vybírat kanceláře s možností pozdějšího prostorového rozdělení příčkami, tak aby nově vzniklé prostory bylo možné obsluhovat vzduchotechnickými jednotkami. Jiné společnosti požadují velké odpočívárny nebo přidané zázemí pro zaměstnance ve formě posilovny, školky apod. Do filozofie firmy spadá i ekologické smýšlení, proto v dnešní době řada společností cíleně vyhledává objekty, které jsou certifikované některým z certifikačních nástrojů budov. Většina certifikátů zohledňuje hned několik vlastností objektu, jako jsou použité materiály, průběh výstavby, kvalita vnitřního prostředí, energetická náročnost objektu a řada dalších.

Jak se budete dopravovat?

Při výběru kancelářských prostor je také velice podstatné uvědomit si požadovaný počet parkovacího stání. Počet parkovacích stání se odvíjí nejen od počtu zaměstnanců, ale i od klientů, kteří do kanceláře dojíždějí. Najít kancelářskou budovu s dostatkem parkovacího stání bývá v centru města velmi často obtížné, proto je zapotřebí s tímto problémem již na začátku počítat. Na základě tohoto je také důležité uvědomit si dopravní dostupnost kanceláří jak pro zaměstnance, tak pro klientelu.

Určete si cenovou hladinu?

Důležité je také určit si při výběru kanceláří cenovou hladinu a to včetně nákladů za provoz, kde si musíte předem ujasnit, zda bude k rozúčtování docházet paušálně, nebo dle reálných spotřeb nájemníkem.

Dejte na svůj vnitřní pocit?

Na základě určení výše uvedených požadavků se můžete soustředit pouze na prostory, které Vám budou v provozu maximálně vyhovovat. V neposlední řadě je proto důležité vybírat podle vnitřního pocitu z nemovitosti. Velice podstatné je cítit se v kanceláři co nejpříjemněji. Pokud se v kanceláři budete cítit komfortně a pohodlně, bude to mít nemalý vliv na efektivitu práce zaměstnanců.

Na co se tedy soustředit?

Pro správný výběr kancelářských prostor si tedy prvotně musíte určit Vaše základní nároky. Na které mají vliv zejména velikost společnosti, podnikatelský záměr, cílená klientela, potřebný počet parkovacího stání, specifické vlastnosti provozu firmy, jako jsou například laboratoře a filozofie firmy. Na základě této specifikace vyloučíte pro Vás nevhodné prostory. Jako druhý krok je důležité určit si cenovou hladinu a dát při výběru na šestý smysl. Pokud si shrnete tyto Vaše základní požadavky hned na začátku, ušetříte později nejen čas ale i peníze a můžete se plně soustředit na výběr mezi kancelářemi, které jsou pro Vás vhodné a odpovídají Vašim požadavkům.

Zpět na blog